Debesija prieš Remote Desktop Connection

Remote Desktop Connection (RDC) – arba kitaip, nuotolinis prisijungimas – tai būdas per tinklą prisijungti prie serverio darbastalio, t.y. ...

Remote Desktop Connection (RDC) – arba kitaip, nuotolinis prisijungimas – tai būdas per tinklą prisijungti prie serverio darbastalio, t.y. vykdyti serveryje instaliuotas programas. Programos gali būti tradicinės (t.y. parašytos Windows operacinei sistemai), o viename serveryje vienu metu gali dirbti keli žmonės, prisijungę iš savo kompiuterių. Tokiam darbo būdui – jau 17 metų, jis išpopuliarėjo dar nuo Windows NT 4 laikų.

Remote Desktop Connection su labai pažįstamomis programomis.

Kaip ir įmonės laidinis telefonas, RDC turi savo panaudojimo sferą.

Software as a Service (SaaS)  – arba kitaip, programa kaip servisas, kartais vadinama debesų kompiuterija, debesija – yra sąlyginai naujas programavimo būdas, kai programa sukuriama veikti serverių centre ir būtų pasiekiama per internetą (naršyklėje). Pirmąja tikra SaaS programa laikoma SalesForce, o dažniausias kasdienis pavyzdys yra Gmail arba elektroninė bankininkystė.

Vienu metu su SaaS programomis gali dirbti tūkstančiai ar net milijonai žmonių, prisijungti galima ir iš išmaniųjų telefonų ar planšečių iš bet kurio pasaulio kampelio. Tačiau tokių programų kūrimas daug kartų sudėtingesnis ir brangesnis. Senų „windowsinių“ programų pritaikyti internetui neįmanoma. Reikia egzistuojančias programas perrašyti nuo pat pagrindų.

Kam reikalingos SaaS programos, jei visi jau prisitaikė prie RDC?

Iš esmės, tai panašu į klausimą „kas geriau – laidinis telefonas ar išmanusis?“

Laidinis telefonas yra pigesnis. Jis buvo naudojamas ištisą šimtmetį ir vis dar kai kur naudojamas. Nemažai organizacijų turi vien tik laidinius telefonus. Kaip ir RDC - naudoti tikrai įmanoma, daug kas naudojasi ir, matyt, dar naudosis ir naudosis.

Patikima technologija nemiršta, kol turi savo panaudojimo sferą.

Tuo tarpu modernesnės technologijos - išmanusis telefonas arba SaaS programos - yra daug patogesnės, ir vartotojas per tą patį laiką nuveikia daug daugiau. Naudotojas nebėra pririštas prie darbo stalo, duomenys nebeprapuola net aparatui sugedus (išmaniojo telefono adresatai ir nuotraukos automatiškai išsaugomi Google arba Apple serveriuose, o SaaS programos duomenys – duomenų centruose). Senųjų ir naujųjų darbo priemonių galimybės - visiškai nesulyginamos.

Modernios SaaS programos suteikia daugiau galimybių.

Taigi, jei įmonei užtenka RDC – naudokitės į sveikatą! Bet atėjus laikui pirkti naują įrangą, apsvarstykite tuos privalumus, dėl kurių šiais laikais windowsinės programos jau beveik nebekuriamos (naujos programos rašomos beveik vien tik SaaS terpei). Vien tradicinės („windowsinės“) programos išlaikymas kainuoja labai nemažai:

Serverių kaštai: investicija į gerą nuosavą serverį – nuo dviejų iki septynių tūkst. Eurų. Didžiąją paros dalį serverio apkrova sudarys tik apie 2-5 % maksimalaus pajėgumo.
IT priežiūros kaina: reikalingas individualus IT administratorius, kuris nepamirštų apie reikalingus atnaujinimus, periodiškai tikrintų serverių ir tinklo būklę, atlikinėtų profilaktiką.
Atsarginių kopijų darymas, saugojimas, atstatymas: nepakankamas dėmesys duomenų archyvavimui – labai brangi klaida!
Programiniai atnaujinimai: paprastai senųjų tradicinių („windowsinių“) programų atnaujinimai kainuoja nuo 10% iki 30% pradinės licencijos kainos.
Galimybė prisijungti klientams, vadovams, kitiems įmonės darbuotojams (apie verslo efektyvumo kainą – kiek vėlau, kituose blogo įrašuose).

Ar SaaS programos brangesnės už senąsias tradicines programas?

Sukurti kokybišką SaaS programą yra kelis kartus brangiau, nei parašyti programą Windows operacinei sistemai: programa turi gerai veikti ne vien tik Windows kompiuteriuose, bet ir labai įvairiuose Android ar iPhone  mobiliuosiuose telefonuose, planšetiniuose kompiuteriuose, Chrome, Firefox ar Internet Explorer naršyklėse. Žinoma, technologijos sparčiai vystosi, ir programavimas tampa vis produktyvesnis, bet testuoti keliolikoje skirtingų įrenginių vienu metu visuomet sunkiau nei viename.
Taigi, programavimo savikaina tikrai kelis kartus didesnė.

Antra vertus, palaikymo kaštai yra daugybę kartų mažesni. Net kai SaaS programą naudoja šimtai klientų, išleisti programos atnaujinimai jiems visiems išleidžiami tuo pačiu metu, beveik akimirksniu. Nebereikia nei siuntinėti CD paštu, nei važinėtis pas kiekvieną klientą į ofisą – visi klientai jungiasi prie to paties duomenų centro, visi dirba su visuomet atnaujinta sistema.

Reziumuojant: esant pakankamam klientų skaičiui, SaaS programų licencijos kainos būna panašios į tradicinių programų licencijų, o įvertinus nuosavo serverio išlaikymo sąnaudas - net ir pigesnės.

O kaip su duomenų saugumu?

Toks klausimas dažnai užduodamas internetinių programų autoriams. Bet el. bankininkyste taigi naudojamės drąsiai, tiesa?

Modernūs serveriai naudoja koduotą HTTPS ryšį – ryšio kanalas taip apsaugomas nuo hakerių „pasiklausymo“.
Profesionalūs prižiūrėtojai nuolatos prižiūrės serverius geriau, nei vidutinis vartotojas sugeba apsaugoti savo kompiuterį.
Duomenų centruose esantys Linux serveriai atsparūs virusams – taigi, vien atsparumo virusams atžvilgiu verčiau duomenis laikyti profesionaliame duomenų centre.

Tereikia tik nepamesti prisijungimo slaptažodžių ir jų neatskleisti pašaliniams žmonėms.

Žymės:

You Might Also Like

0 komentarai (-ų)